marți, 24 iulie 2012

Cum ne imbracam la nunti?

Inspirata fiind de articolul lui Laci si datorita faptului ca am fost la 6 nunti deja vara aceasta si am vazut cate in luna si-n stele, m-am decis sa scriu un mic ghid despre ce nu ar trebui in niciun caz sa porti atunci cand mergi la o nunta. E impamantenita ideea ca trebuie sa fii extrem de aranjata la o nunta si asta nu e neaparat un lucru rau insa noi ne mulam perfect pe stilul balcanic si romancele ajung de cele mai multe ori sa arate ca niste paparude la un eveniment de genul. Va spun eu, chiar daca parem culti si mari cunoscatori in ale fesanului epoca corsetelor si a sarmalutelor din cap inca nu a apus.
In principiu, atunci cand mergi la o nunta incerca sa faci alegeri simple si sa pastrezi per total un look relaxat, natural. Nu zice nimeni sa sari din pat direct la restaurant insa nu e cazul sa te spoiesti astfel incat sa ajungi de nerecunoscut. Pastreaza un machiaj minimal, o coafura lejera (indiferent daca alegi coc, bucle, impletituri sau un par intins), alege o rochie eleganta dar in limitele decentei astefel incat sa nu orbesti pe nimeni in cale si accesorizeaza cu gust prin pantofi, plic sau bijuterii.
Cateva reguli care sunt de aur in opinia mea atunci cand mergi la o nunta:
-niciodata nu merge in pantaloni. Indiferent cat sunt de eleganti, de frumosi, cat de mult te avantajeaza sau orice alte motive iti vin in minte, la o nunta nu te prezinti niciodata altfel decat in rochie sau intr-o fusta foarte eleganta.
-niciodata nu te incalti cu cizme. Indiferent ca e iarna si sunt -40 de grade afara niciodata nu iti pui cizme la o nunta, intotdeauna alegi pantofi sau sandale cu toc inalt, fine. Le fel de valabil este si pentru balerini, oricat ar fi acestia de frumosi balerinii sunt incaltaminte comoda, de zi. Daca esti foarte inalta si partenerul nu e pe masura poti alege pantofi cu un toc mic sau o pereche da sandale cu talpa joasa si barete foarte fine dintr-un material elegant.Intr-un cuvant, cand ajungi acasa trebuie sa te doara picioarele musai :))))
-nu te imbraci niciodata in alb. Daca o faci si ai o rochita alba careia nu-i poti rezista o accesorizezi astfel incat sa iti schimbi imaginea de miresica. Iti poti pune o funda colorata in par, un colier supradimensionat, un guler de alta culoare, o esarfa fina pe umeri, etc.
-nu sclipici, paiete, bucle stranse, materiale lucioase, volane si corsete. Nici impreuna, nici separat. Renunta la ele, sunt de prost gust si vremea lor e demult apusa.
-nu geanta, intotdeauna plic. Niciodata nu mergi la nunta cu geanta pe umar, indiferent cat e ea de finuta si eleganta, intotdeauna alegi un plic finut care sa iti completeze tinuta. Daca nu ai mai bine nu iei nimic si ii indesi lui banii in buzunar :)
Am gasit cateva modele de rochii asa nu, din pacate nu am fost inspirata sa pozez ca sa vedeti ce am vazut live:



15 comentarii:

  1. daca tu crezi ca o sa se schimbe ceva esti tare optimista :))) din pacate asa e pe la noi... si cand vezi toate mizeriile de rochii in magazine te intrebi cine le cumpara. oh, dar sunt la maaare cautare... am si eu destule poze surprinse pe la nunti dar nah, nu poti sa faci oamenii de ras...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu se schimba, stiu da poate, poate macar unele isi vor pune niste semne de intrebare.

      Ștergere
    2. da, sa speram... m-ai inspirat sa scriu si eu o postare similara dar axata pe ce-mi place mie (sunt fermecata de materialele vaporoase si fine si, mai nou, dupa rochiile lungi)

      Ștergere
  2. nici macar o sansa:)) euu mor cand vad femei la 50 de ani,super plinute cu rochii in genul celei prezentate de tine in ultima poza,si li se vede grasimea iesind de sub corset:)) eu mereu ma distrez la nunti ,analizand tinute=)) ah,si mai e ceva tipic :conturul buzelor mai inchis decat rujul+ alb foarte satinat aplicat ca highlighter:))) pe mine ma amuza,dar daca ma gandesc mai bine,cand m-oi casatori ,daca oi vedea vreuna in gen la mine la nunta,o invit afara:))
    becoming-a-diva.blogpot.ro

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. conturul ala nu mai intra in nicio categorie, e out of this world :D

      Ștergere
  3. Eu cred ca singura regula de care ar trebui sa se tina cont este "less is more"... dincolo de asta, mie personal mi se par cam stricte regulile tale si nu am certitudinea ca daca cineva le respecta pe toate va fi bine imbracat. Totul tine de gust pana la urma. Am vazut atatea nunti la care invitatele erau imbracate relaxat, cu rochii de vara din bumbac inflorat(frumoase, n-am ce zice, dar potrivite mai degraba pentru o dupa-amiaza de mers la shopping), cu parul lasat in plata Domnului... fara nicio forma... nearanjat...
    Eu cred ca pot iesi tinute frumoase (din punctul meu de vedere) si cu corsete, volane si materiale lucioase... totul sta in echilibru si armonie...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, totul sta in echilibru si armonie dar departe suntem de ele in tara asta. Poti gasi rochii frumoase cu volanase sau din materiale lucioase, singura chestie este ca trebuie sa fii foarte atenta daca nu esti foarte preocupata de moda in general ca sa nu cazi in penibil si kitsch. Eu prefer rochiile relaxate de vara, din bumbac la o nunta in locul celor afisate mai sus sau asemanatoare lor. Prefer un par lasat liber pe spate in locul vesnicelor cocuri ultra stranse sau a buclelor sarmalute. Prefer oricand naturaletea in locul aranjarii excesive. Cat despre ce am scris mai sus, nu consider ca regulile sunt prea stricte,consider ca sunt esentiale, nu ca sa fim neaparat foarte bine imbracate ci ca sa fim de bun simt.

      Ștergere
  4. Foarte tare. Prima oara dupa ce am vazut titlul, m-am uitat direct pe poze, si chiar ma gandeam: - ce gusturi proste are fata asta :))) silly me. Dupa aia am citit articolul si m-am linistit ;) Ai dreptate. Asta e rubrica de "ASA NU"!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hehehe, poate imi fac renume prost daca lumea se uita numai la poze :D trebuie sa scriu, musai de citit! :D

      Ștergere
  5. Ultima rochie, din pacate, arata ca un sac lucios si frumos colorat, altfel, mergea sa il umpli cu cartofi.

    RăspundețiȘtergere
  6. In mare sunt de acord cu tine, mai putin la partea cu materialele lucioase. Nu sunt adepta plasticului, nu ma intelege gresit, dar pana la urma si matasea e lucioasa :). Cred ca ne putem permite ca la o nunta sa fim putin mai "stralucitoare" decat de obicei, iar o paieta plasata unde trebuie poate scoate din anonimat o tinuta banala. Evident, totul tine de echilibru, de stil personal si pana la urma de bun simt, cum ziceai si tu.

    RăspundețiȘtergere
  7. Uite replica mea, cu asa da :)
    http://cristina-la-vie-en-rose.blogspot.ro/2012/07/inspiratie-sezonul-nuntilor.html

    RăspundețiȘtergere
  8. ..multe chestii sunt discutabile, altele general valabile sau cel putin asa ar trebui sa vada toata lumea.

    RăspundețiȘtergere
  9. Ar trebui sa faci si tu niste fotografii. Cred ca ar acea un impact mai mare. Ma simt onorat ca te-ai inspirat de la mine.

    RăspundețiȘtergere