vineri, 13 ianuarie 2012

Ganduri si cateva sfaturi

Inspirata fiind de articolul pasagerei (pe care va invit sa il cititi) m-am decis sa va vorbesc si eu putin despre experienta mea legata de afectiunile cutanate si psihic. Pentru mine acneea a venit destul de tarziu, in jurul varstei de 20 de ani dupa ce adolescenta incepea sa-mi spuna "la revedere" de aceea a fost putin socant sa ma confrunt cu o problema pe care credeam ca nu o voi avea. Nu este atat de important cum s-a instalat afectiunea, cert este ca a durat, ca m-a afectat psihic in timp si ca desi eram in tratament hormonal eram tot timpul pregatita si constienta ca va reveni. Intradevar, mi-am convins atat de bine psihicul si corpul ca va reveni incat a revenit.Norocul meu este ca a revenit la maturitate cand incepeam cu adevarat sa imi cunosc mult mai bine corpul si reactile pentru a intelege cu adevarat cum este bine sa procedez.
Nu o sa va mai vorbesc acum despre tratamente deoarece despre asta v-am vorbit destul, o sa va vorbesc despre psihic deoarece despre asta nu v-am vorbit deloc. Calitatea vietii se masoara prin relatiile pe care le ai cu cei din jur in primul rand si cu tine, nu?Nu poti sa fii fericit doar tu cu tine, ai nevoie de oameni in jur ca sa fii fericit, de prieteni, de zambete,de comunicare, de iubire, de sfaturi. Daca esti intr-o perfecta relatie cu tine insuti, vei fi si intr-o buna relatie cu cei din jur si invers.Persoanele care ne inconjoara ne influenteaza starile psihice mai mult decat ne putem imagina la fel cum si noi influentam la randul nostru starile psihice ale altcuiva.Conteaza enorm de mult sa te inconjori cu persoane care sa te incarce, nu care sa te descarce dar conteaza si mai mult relatia pe care ti-o construiesti cu fiecare persoana care te inconjoara.Depinde doar de tine (aproape intotdeauna) sa iti construiesti o relatie buna cu colegul tau, cu prietenul tau,cu seful tau, etc. O atitudine buna va atrage dupa sine la fel o atitudine buna, un comportament placut va atrage un comportament placut, sinceritatea va atrage sinceritate si pozitivismul va atrage pozitivism. De cate ori nu vi s-a intamplat sa incepeti o discutie nervosi si sa terminati cu o cearta si de cate ori nu v-ati propus sa intrati zambind intr-o situatie tensionata si sa terminati o discutie sau o cearta cu zambetul interlocutorului pe buze? Atitudinea ta de cele mai multe ori va influenta atitudinea persoanei cu care stai de vorba.
Lucrurile stau asemanator si cu vindecarea prin gandire. Daca suferi de vre-o boala, oricare ar fi ea, pozitivismul este cel mai bun medicament. Majoritatea bolilor s-au format insa datorita unei disfunctii a organizmului tau dar eu nu sunt medic ca sa va vorbesc despre boli, va pot vorbi doar despre influenta gandirii asupra unei afectiuni. Cand gandesti pozitiv asupra vindecarii tale influentezi organismul sa lupte cu indarjire, cand cedezi la primul impediment si esti doborat de acesta, ai pierdut lupta.Pozitivismul este cea mai buna arma cu care putem lupta in lume, este cel mai bun scut cu care ne putem apara de tot ceea ce se intampla negativ in jurul nostru. Daca gandesti ca esti frumoasa si ceilalti te vor vedea frumoasa, daca gandesti ca o sa ai o zi buna chiar vei avea o zi buna deoarece nu vei mai vedea la fiecare pas lucrurile negative care te inconjoara sa le vei aborda ca pe niste nimicuri, daca faci haz de necaz vei trece mai usor peste o anumita problema, daca vei zambi unei persoane ti se va intoarce zambetul si te va incarca cu energie, daca nu vei mai zice la fiecare pas ma doare, mi-e rau, nu-mi place vei diminua efectele unei boli sau a unei stari. In principiu e foarte simplu, daca vei aborda pozitiv in masura in care poti fiecare eveniment din viata ta vei descoperi ca potri trece mult mai usor peste hopuri.De asemenea  incearca sa nu iti pierzi cumpatul sau dispozitia la fiecare observatie care ti se face acasa sau la locul de munca ci mai degraba incerca sa vezi daca observatia respectiva a fost facuta cu motiv sau nu, ce ai facut tu ca sa generezi observatia sau critica si sa inveti sa nu o mai generezi pe viitor.
Evident sunt si lucruri pe care nu le putem controla si care uneori ne darama, oricat ar fi de greu chiar si aceste trebuie privite cu pozitivism.
Eu mi-am vindecat acneea printr-o atitudine pozitiva (chiar daca uneori mai cadeam prada dezamagirii) si cu o ingrijire adecvata si mi-am imbunatatit considerabil calitatea vietii incercand mereu sa privesc partea buna a lucrurilor si sa fiu multumitoare lui Dumnezeu pentru ce am si pentru cat am.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu